محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید

خلاصه کتاب پیامبر جبران خلیل جبران

دسته‌بندی: معرفی کتاب ها
تاریخ: 2 بهمن 1400
بازدید: 1,614 نفر
خلاصه کتاب پیامبر جبران خلیل جبران

در این مقاله قصد داریم به خلاصه کتاب پیامبر جبران خلیل جبران بپردازیم ، جبران خلیل جبران نابغه مشهور لبنانی، موفق‌ترین نویسنده و هنرمند معاصر عرب، نه‌تنها از پیشگامان ادبیات نوین عربی است، بلکه در جهان امروز و در ایران نیز بسیار پرآوازه و اثرگذار بوده است. مهم‌ترین و مشهورترین کتاب جبران «پیامبر» است.

جهت خرید اینترنتی کتاب با تخفیف می‌توانید از فروشگاه لیبرو دیدن کنید .

خلاصه کتاب پیامبر اثر جبران خلیل جبران

پیامبر نوشته جبران خلیل جبران، کتابی بسیار کم‌حجم؛ اما سرشار از مفاهیم عرفانی، دینی، اخلاقی و فلسفی است. این کتاب اگرچه در ظاهر کتابی ساده و آسان‎یاب می‌نماید؛ اما دارای درونمایه‎ای بسیار غنی و کهن‎الگویی است. «پیامبر»، روایت‌گر سرگذشت یکی از کهن الگوهای ناخودآگاهی ماست؛ «پیغمبر» در انزوا نشسته‏ای که به عنوان پیر فرزانه و مهربان درون، هر لحظه انتظار «من» خودآگاه را می‏کشد تا با کمک «آنیما» وی را در طی طریق بی‏انتهای کمال یاری دهد و راه سبز فردیت و تمامیت روانی را به او بنمایاند. این اثر، نمایانگر مراحلی است که مردم شهر اورفالیز به یاری پیامبر و میانجیگری آنیمای «میترا» نام می‏پیمایند و با خویشتن خویش یگانه می‏شوند. آنچه درونمایه این اثر را شکل می‌دهد، سفری درونی است؛ سلوکی عرفانی که این اثر را عرصه حضور و فعالیت بسیاری از کهن‎الگوها و نمادهای مرتبط با این فرایند باطنی ساخته است. «من»، «خود»، «سایه»، «پیر دانا»، «آنیما» و نگاره نمادین «ماندالا» از برجسته‎ترین نمادها و کهن‎الگوهای موجود در این اثر برجسته خلیل جبران است.

بخش‌هایی از خلاصه کتاب پیامبر جبران خلیل جبران

بخشی از خلاصه کتاب پیامبر جبران خلیل جبران : کارکردن با مهر یعنی چه؟ یعنی بافتن پارچه‌ای که تارو پودش را از دل خود بیرون کشیده باشی چنانکه دلدارت آن پارچه را خواهد پوشید. یعنی ساختن خانه‌ای از روی محبت چنانکه دلدارت در آن خانه خواهد زیست. یعنی کشتن دانه از روی لطف و برداشتن حاصل از روی شادی چنانکه دلدارت میوه‌اش را خواهد خورد….

از کتاب دیوانه: شکست، شکستِ من، تو پیش من از هزار پیروزی عزیز‌تری و در دل من از همهٔ افتخارهای این جهان شیرین‌تر. شکستِ من، خودشناسی من و سرپیچی من از توست که می‌دانم هنوز جوانم و پای چابک دارم..

منبع 1

منبع2

برچسب‌ها:

سیدمحمدجواد تقوی

زندگی بدون فهم برای انسان بیشتر شباهت به بردگی و اسارت دارد . ما هویتمان را از دانسته هایمان میگیریم

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ