محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید

خلاصه کتاب بیست زخم کاری

دسته‌بندی: معرفی کتاب ها
تاریخ: 14 اردیبهشت 1401
بازدید: 1,141 نفر
خلاصه کتاب بیست زخم کاری

کتاب بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی زاد و چاپ شده در انتشارات چشمه است . داستان جذاب این کتاب در رابطه با افراد صاحب قدرت و نفوذ است که در دولت نفوذ داشته و به همین دلیل توانسته است ثروت زیادی کسب کنند. در ادامه خلاصه کتاب بیست زخم کاری را با یکدیگر می خوانیم.

خلاصه داستان کتاب بیست زخم کاری

داستان بیست زخم کاری با مرگ یک پیرمرد ثروتمند آغاز می‌شود. پزشکی قانونی این مرگ را عادی اعلام می‌کند و ماجرای کتاب از همین جا آغاز می‌شود. ضد قهرمان کتاب بیست زخم کاری مردی به نام مالکی است. این پسر جوان خواننده را به یاد مکبث می اندازد؛ کسی که قربانی شرارت شد تا صاحب قدرت و ثروت بیشتری شود. مالکی در ابتدای داستان فردی با پتانسیل شرارت است اما کم کم این ویژگی در او شکل گرفته و پررنگ‌تر می‌شود.

مالکی یکی از مدیرانی است که در کار خودش استاد است و برای عقد قرارداد به کشورهای مختلف سفر می‌کند. در جریان یکی از قراردادها که بین مالکی و نروژی‌ها بسته می‌شود، مالکی به جای شماره حساب شرکت، شماره‌ی کارت بانکی خود را اعلام می‌کند و مبلغ قرارداد به حساب او واریز می‌شود. این مسئله تازه شروع ماجرا است. این اتفاق باعث می‌شود که مالکی ره صد ساله را در یک شب طی کند و تصمیم بگیرد تا سایر رقبا را از میدان به در کند.

مالکی بعد از این جریان، به آدم دیگری تبدیل می‌شود و تمام روز‌های گذشته را فراموش می‌کند و مهربانی‌ها را نادیده می‌گیرد و فقط به مقام و موقعیت خودش فکر می‌کند. او برای رسیدن به اهداف خود، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند و در اولین قدم، مدیر اصلی شرکت را در باغی بزرگ به قتل می‌رساند. همسر مالکی، سمیرا، همواره او را در این مسیر همراهی و تشویق می‌کند.

بعد از قتل ریزآبادی، مدیر شرکت، نوبت به افراد دیگر می‌رسد. مالکی برای از بین بردن هرکدام یک برنامه‌ی دقیق می‌ریزد. همه چیز خوب پیش می‌رود و رقبا یکی‌یکی از سر راه کنار گذاشته می‌شوند. او دارد به مراد دلش نزدیک می‌شود تا این‌که سایر افراد متوجه ‌می‌شوند قضیه از چه قرار است. آن‌ها به فکر گرفتن انتقام می‌افتند و در نهایت مالکی تاوان سختی برای کارهای خود می‌دهد.

رمان زخم کاری و داستان فیلم زخم کاری

سریال زخم کاری که این روزها حسابی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته،  اقتباسی از کتاب بیست زخم کاری اثر محمود حسینی‌زاد است. جالب است بدانید که پس از پخش قسمت نخست سریال، کتاب بیست زخم کاری در بازار کتاب نایاب شد. مسئولان نشر چشمه با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از خرید کتاب بیست زخم کاری اعلام کردند که چاپ پنجم کتاب را هر چه سریع‌تر روانه بازار کتاب می‌‌کنند؛ اما هم‌اکنون این کتاب توقیف و از تجدید چاپ آن جلوگیری شده است. این در موضوع در حالی است که بر اساس آمار سایت فیدیبو، فروش بیست زخم کاری به‌صورت الکترونیک رشد بالایی پیدا کرده بود اما پس از توقیف آن، از روی این وب‌سایت نیز حذف شد.

درباره ارتباط میان سریال زخم کاری و رمان بیست زخم کاری باید در نظر داشت که این کتاب چندان با الگوی رمان‌های عامه‌پسند فارسی سازگار نیست و دست گذاشتن روی آن برای ساخت چنین سریالی، به دلیل لحن و سوژه ملتهب، تصمیمی چالش‌برانگیز است؛ مخصوصا که کل رمان بیش از صد و خرده‌ای صفحه نیست و قصه برای تبدیل شدن به یک سریال یا حتی مینی‌سریال نیازمند پرداخت به شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی تازه است. با این حال، نویسندگان سریال توانسته‌اند با طراحی یک قصه ملتهب، ریتم مناسبی به قصه اضافه کنند تا تماشای این اثر برای مخاطب جذابیت داشته باشد.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم آنچه که خلاصه کتاب بیست زخم کاری بود را در اختیار شما قرار دهیم . خواندن این کتاب را به افرادی که علاقه‌مند به ژانر های تریلر و ترسنام هستند پیشنهاد می کنیم.

برچسب‌ها:

سیدمحمدجواد تقوی

زندگی بدون فهم برای انسان بیشتر شباهت به بردگی و اسارت دارد . ما هویتمان را از دانسته هایمان میگیریم

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ