محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)

کتاب قبیله های اخلاقی اثر جاشوا گرین

موجود

کتاب قبیله‌های اخلاقی نوشتۀ جاشوا گرین با ترجمۀ گیتی قاسم‌زاده توسط نشر هورمزد منتشر شده است. قبیله‌های اخلاقی به ما نشان می‌دهد که چه زمانی به غرایز خود اعتماد کنیم، چه زمانی به استدلال بپردازیم و چگونه استدلال صحیح می‌تواند ما را به جلو سوق دهد. نویسنده در ابتدای این کتابِ مفصل و پیچیده به شما قول می‌دهد که دیدتان را نسبت به مسائل اخلاقی روشن‌تر کند. نویسنده در این کتاب از مکانیزم تقابل احساس و عقل می‌گوید.

مغز انسان به‌گونه‌ای طراحی شده است که قادر به زندگی قبیله‌ای با دیگران و کنارآمدن و یا مبارزه با آن‌ها می‌باشد. با کوچک‌شدن جهان، خطوط اخلاقی‌ای که ما را از هم جدا می کند برجسته‌تر و گیج‌کننده‌تر می‌شوند. ما بر سر همه چیز از قوانین مالیاتی گرفته تا گرم‌شدن کرۀ زمین می‌جنگیم و نمی‌دانیم که کجا می‌توانیم نقطۀ اشتراک خود را پیدا کنیم. قبیله‌های اخلاقی با ترکیبی بزرگ از علوم اعصاب، روانشناسی و فلسفه، علل اساسی درگیری مدرن را آشکار کرده و مسیر روبه‌جلو را آشکار می‌کند. برای خرید کتاب قبیله های اخلاقی اثر جاشوا گرین همین حالا اقدام نمایید.

تعداد
%3
قیمت:
149000 تومان
تخفیف:
%3
قیمت:
144530 تومان
  • ارسال سریع کالا
  • پشتیبانی کامل
  • پرداخت اینترنتی

مشکلات اخلاقی در قبیله‌های اخلاقی

به این مثال توجه کنید: در بخش شرقی جنگلی انبوه و تاریک، چهار قبیلۀ مختلف در چهار جهت اصلی آن زندگی می‌کنند. در یک تابستان، آتش‌سوزی مهیبی در جنگل روی داد و آن را به خاکستر تبدیل کرد. پس از آن، باران شدیدی آمد و خیلی زود سرزمینی که زمانی پر از درختان گوناگون بود، به علفزاری پرنشیب‌و‌فراز تبدیل شد، بهشتی ایدئال برای چرای حیوانات. قبایل اطراف، هریک مدعی مالکیت این زمین شدند که خود تبدیل به دلیلی برای دعوا و منازعات بیشتر بین آن‌ها شد. چهار قبیله درگیر جنگ با یکدیگر شدند و انسان‌ها و حیوانات زیادی جان خود را از دست دادند. منازعات کوچک تبدیل به دشمنی‌های خونین شد که آن‌ هم جنگ‌های مرگ‌بارتری را به بار آورد.

آمدن قبایل جدید اوضاع را از آنچه بود هم بدتر کرد؛ قبیله‌هایی که از مناطقی دوردست آمده بودند تا در این مراتع جدید ساکن شوند. قبیله‌های جدید آداب‌و‌رسوم و قوانینی داشتند که برای دیگران، اگر نگوییم مسخره، عجیب به نظر می‌آمد. مثلاً اینکه گوسفندهای سیاه نباید در همان محوطه‌ای بخوابند که گوسفندان سفید در آن هستند. زنان باید در منظر عام لالۀ گوش خود را بپوشانند. آوازخواندن در روزهای چهارشنبه ممنوع است.

هر قبیله برای خود نوعی اخلاق عرفی دارد. قبیله‌های مراتع جدید با هم وارد جنگ می‌شوند، نه به این دلیل که آدم‌های اخلاق‌‌گرایی نیستند، بلکه به این دلیل که آن‌ها به زندگی در مزارع، با دیدگاه‌های اخلاقی بسیار متفاوتی نگاه می‌کنند. گرین نام آن را «تراژدی اخلاق عرفی» می‌گذارد.
تمثیل مراتع جدید یک داستان است، اما تراژدی اخلاق عرفی یک واقعیت است. این تراژدی اساس زندگی امروزی و مدرن ما را تشکیل می‌دهد؛ تراژدی بسیار ریشه‌داری که در حوزۀ مسائل اخلاقی بین ما تفرقه به وجود آورده است. این کتاب برای کشف این مشکلات و درنهایت، حل آن‌ها نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب می‌خواهد شفافیت را به شما ارائه کند و به همراه این شفافیت، انگیزه و فرصت برای اینکه بتوانید نیروی خود را با افرادی که مشابه شما فکر می‌کنند، یکی کنید.

مشخصات کالا
وزن 510 گرم
شابک

9786227251760

قطع / نوع جلد

تعداد صفحات کتاب

555

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب قبیله های اخلاقی اثر جاشوا گرین”

کالاهای مرتبط

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ