محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید

خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

دسته‌بندی: معرفی کتاب ها
تاریخ: 13 آذر 1400
بازدید: 1,330 نفر
خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

در این مقاله که به کوشش فروشگاه کتاب لیبرو نوشته شده است قصد داریم به خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال اثر اروین یالوم بپردازیم . این کتاب جزو یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در ایران بوده و هم اکنون چندین مرتبه به چاپ و فروش رسیده است .

کتاب «روان‌درمانی اگزیستانسیال وجودی» Existential Psychotherapyدر سال 1980 به چاپ رسید. این کتاب باهدف ارائه راه‌و‌روش‌هایی برای روان‌درمانی تألیف شده است و نویسنده درباره‌ی این اثر گفته است: «روان‌درمانی اگزیستانسیال رویکردی پویا یا پویه نگر است و بر دلواپسی‌هایی تمرکز می‌کند که در هستی انسان ریشه دارد.»

این کتاب به تعارض انگیزه و ترس و تعارضات خودآگاه و ناخودآگاه شما می‌پردازد .هرکسی که اروین یالوم را بشناسد می‌داند که او علاقه زیادی به فلسفه و روانشناسی دارد و نوشته های او ترکیبی از فهم فلسفی در بستر روانشناسی است . بنابرین خواندن خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال را به شما توصیه می کنم .

اروین یالوم کیست ؟

قبل از آنکه به خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال بپردازیم بهتر است به نویسنده آن بپردازیم ، اروین یالوم روانپزشک آمریکایی است که پایه گذار روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال است .جوانی اروین یالوم به مطالعه در رشته پزشکی و بعدها در رشته روانپزشکی سپری شد . همان طور که قبلا گفتیم او علاقه وافری به فلسفه داشت و همیشه در ذهنش می‌گذشت که چگونه می‌تواند پلی از فلسفه به روانشناسی بزند . یالوم که فلسفه را از آثار ارسطو و افلاطون شروع کرده بود نهایتا زمان زیادی را صرف مطالعه آثار شوپنهاور کرده بود .

یالوم این پل را نهایتا در فلسفه اگزیستانسیال دید . او چهره برجسته علم روانکاوی است و در زمینه های مختلف مانند پوچی انسان مدرن ، انزوا ، تنهایی انسان مدرن و … قلم زده است و نظرات ارزشمندی دارد . او علاوه بر روان درمانی اگزیستانسیال کتاب های ارزشمند دیگری هم دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

روان‌درمانی اگزیستانسیال نوعی متفاوت از مواجهه با ابهام‌های روحی افراد است. اروین یالوم در این کتاب سعی می‌کند درمان رنج های روحی ناشی از مسائل وجودی را به شما بیاموزد. در خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال می‌خواهیم به برخی از قسمت ها کتاب بپردازیم .

“من معتقدم اگر بتوانیم موقعیت های تنها و منفرد خویش را در هستی بشناسیم و سرسختانه با آنها روبرو شویم ، قادر خواهیم بود رابطه ای مبتنی بر عشق و دوستی با دیگران برقرار کنیم .در صورتیکه اگر در برابر فشار تنهایی ، وحشت بر ما غلبه کند ، نمیتوانیم دستمان را بسوی دیگران بگشائیم ، بلکه باید دست و پا بزنیم تا در دریای هستی غرق نشویم “

یا در بخش دیگر از خلاصه کتاب روان درمانی اگزیستانسیال می‌خوانیم :

قسمت بیشتر مطالب من درباره‌ی دلواپسی‌های نهایی ، غریب به نظر می‌رسد، ولی به طرز عجیبی برای درمانگر بالینی این موضوع شناخته شده است. عجیب‌وغریب است زیرا رویکرد اگزیستانسیال به شیوه‌ای رمان گونه به قلب مباحث و دسته‌بندی مشاهدات بالینی می‌زند.

حتی اگر از اصطلاحات تخصصی فیلسوفانه پرهیز کنم و برای توصیف مفاهیم اگزیستانسیال اصطلاحاتی عامیانه به کار برم، درمانگر بالینی این زبان را از لحاظ روان‌شناختی بیگانه می‌یابد. کدام واژه‌نامه‌ی روان‌درمانی را پیدا می‌کنید که حاوی اصطلاحاتی چون «انتخاب»، «مسئولیت»، «تنهایی»، «آزادی»، «اخلاقیات»، «هدف در زندگی» و «پوچی» ‌باشد؟

برچسب‌ها:

سیدمحمدجواد تقوی

زندگی بدون فهم برای انسان بیشتر شباهت به بردگی و اسارت دارد . ما هویتمان را از دانسته هایمان میگیریم

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ