محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید

فواید کتاب خواندن از نظر دانشمندان

دسته‌بندی: کتاب و کتاب خوانی
تاریخ: 6 آذر 1400
بازدید: 1,650 نفر
فواید کتابخوانی از نظر دانشمندان

هر آنچیزی که درباره کتاب و کتابخوانی شنیده اید و گفته اند درست است اما ما در این مقاله می خواهیم به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم که فواید کتاب خواندن از نظر دانشمندان چیست ؟ و به این پرسش پاسخ دهیم که دلیل علمی کتابخوانی چیست ؟

فواید کتاب خواندن از نظر دانشمندان ، چرا باید مطالعه کنیم ؟

کتاب خواندن برای بسیاری از ما جنبه سرگرمی دارد اما باید دانست که همین سرگرمی و راحت شدن ذهن از فضا بیرونی و محیط پر مشغله کسب و کار چه فوایدی برای انسان به همراه دارد .

با گسترش علم و تکنولوژی و مواجهه افراد با شبکه های اجتماعی ، کتاب و کتابخوانی این روز ها به دست فراموشی سپرده شدند و متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما به طرز وحشتناکی کاهش یافته است. اما هنوز هم در این بین افرادی هستند که اهل مطالعه اند و علاقه مندند تا هر چه بیشتر کتابخوان شوند .

پرسش مهمی که باید از خودمان بپرسیم این است که فواید کتابخوانی از نظر دانشمندان چیست ؟ و چرا باید کتاب بخوانیم ؟ در زیر قصد داریم به معرفی برخی از فواید کتابخوانی از نظر دانشمندان بپردازیم.

کتابخوان ها باهوش تر می‌شوند

دانشمندان پی بردند که کتابخوان ها به نسبت دیگر افراد از هوش بالاتری برخوردارند و در تحلیل و درک مسائل اطراف قوی تر رفتار می کنند . بنابرین به جای اینکه کلاس های تقویت هوش و استعداد را شرکت کنید یا بازی های مربوط به افزایش هوش را انجام دهید بهتر است کتاب بخوانید .

کتابخوانی تمرکز شما را افزایش می‌دهد

همه ما در اغلب مواقع وقتی می خواهیم کاری را انجام دهیم دچار حواس پرتی یا پریشانی می شویم ، این مشکل با همه گیری شبکه های اجتماعی و ارتباطات گسترده بیشتر هم شده است ولی یکی از فواید کتابخوانی از نظر دانشمندان این است که تمرکز شما را افزایش می‌دهد و حواس پرتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. 

جهت خرید کتاب می‌توانید به فروشگاه کتاب لیبرو مراجعه کنید .

به شما تفکر نقاد هدیه می‌دهد

همه ما با افراد زیادی مواجه شده ایم که وقتی فردی در جمع صحبتی می‌کند با او سریعا موافقت می‌کند و فرد دیگری در همان جمع صحبت مخالفی انجام می‌دهد با او نیز موافقت میکند

این دست از افراد به دلیل نداشتن تفکر نقاد نمی‌توانند صحبت افراد را به درستی نقد و بررسی کنند ، کتاب خواندن این مشکل را برای شما حل می‌کند و شما را تبدیل به فردی نقاد میکند .

آگاهی فردی و اجتماعی را افزایش می‌دهد

افراد کتابخوان در یک جامعه به نسبت افرادی که کمتر اهل مطالعه هستند به مراتب بیشتر نسبت به خود ، جامعه و اطرافیان آگاهی دارند ، این آگاهی سبب رشد بیشتر و نهایتا جامعه ای پویا تر می‌شود . یکی از فواید کتابخوانی از نظر دانشمندان این است که کتاب خواندن باعث رشد آگاهی می‌شود.

نوشتن شما بهتر می‌شود

همیشه از قدیم گفتند که اگر می‌خواهی نویسنده خوبی شوی باید کتاب بخوانی ، کتاب خواندن تاثیر عمیقی بر نوشتن دارد . کتاب ها ما را با دنیا واژگان متعددی آشنا می‌کنند که هر کدام از دل و زبان فردی دیگر جاری شده است . ما با کتاب خواندن با دنیای جدیدی آشنا می‌شویم و از حصار تنگ دنیایی که برای خود ساختیم مانند پروانه بیرون می‌آییم . بنابرین یکی از فواید کتاب خواندن از منظر دانشمندان این است که نوشتنمان بهتر می‌شود .

قدرت تخیل را افزایش می‌دهد

کتاب خواندن بالاخص کتاب های علمی تخیلی و کتاب رمان باعث افزایش بسیار زیاد قدرت تخیل در شما می‌شود ، شما را به فردی تبدیل می‌کند که ذهنی باز و به دوره از دغدغه های روزمه دارد و هر لحظه به دنبال یافتن موضوع جدیدی است .

برای خرید کتاب رمان خارجی همین حالا اقدام کنید .

با جهان اطراف آشنا می شوید

شاید این ضرب الامثل را شنیده باشید که گفته اند ” بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ” این ضرب الامثل کاملا درست است . کتاب ها ما را در دنیای جدیدی به سفر می برند حتی در زمان های متفاوتی ما را به گردش می‌برند ، برای درک بهتر جهان کتاب تاریخ بخوانید . برای خرید کتاب تاریخ روی این لینک کلیک کنید .

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به فواید کتاب خواندن از نظر دانشمندان بپردازیم ، این فواید تنها برای افرادی نیست که بسیار زیاد کتاب می‌خوانند بلکه حتی افرادی که ماهی یک جلد کتاب هم می‍خوانند می‌توانند از این مزایا بهره مند شوند . بنابرین از همین امروز کتاب خوانی را شروع کنید و ما در فروشگاه کتاب لیبرو می‌توانیم نقطه آغازی بر این تصمیم شما باشیم .

 

برچسب‌ها:

سیدمحمدجواد تقوی

زندگی بدون فهم برای انسان بیشتر شباهت به بردگی و اسارت دارد . ما هویتمان را از دانسته هایمان میگیریم

دیدگاه‌ها

کتاب خوب در ۱۴ تیر ۱۴۰۲ گفته:

ممنون از مطلب خوبتون

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید.

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ