محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید
۵ از ۵
(از ۳ نظر)

آیشمن در اورشلیم اثر هانا آرنت

موجود

آیا ممکن است کسی بی آنکه شرور باشد، مرتکب شرارت شود؟ . این پرسش دشواری است که هانا آرنت، متفکر آلمانی، در جست وجوی پاسخی برای آن راهي اورشلیم و دادگاه آدولف آیشمن می شود. بیش از پنجاه سال از انتشار « آیشمن در اورشلیم » می گذرد و این گزارش همچنان جنجالی ترین اثر هانا آرنت محسوب می شود. آرنت معتقد است که ما ترجیح می دهیم از هیولایی برخاسته از ظلمت شکست بخوریم تا از یک انسان معمولی، چون به این ترتیب خودمان را کمتر مقصر می دانیم.

تعداد
  • ارسال سریع کالا
  • پشتیبانی کامل
  • پرداخت اینترنتی

آیشمن در اورشلیم اثر هانا آرنت

آیا ممکن است کسی بی آنکه شرور باشد، مرتکب شرارت شود؟ . این پرسش دشواری است که هانا آرنت، متفکر آلمانی، در جست وجوی پاسخی برای آن راهی اورشلیم و دادگاه آدولف آیشمن می شود. بیش از پنجاه سال از انتشار « آیشمن در اورشلیم » می گذرد و این گزارش همچنان جنجالی ترین اثر هانا آرنت محسوب می شود. آرنت معتقد است که ما ترجیح می دهیم از هیولایی برخاسته از ظلمت شکست بخوریم تا از یک انسان معمولی، چون به این ترتیب خودمان را کمتر مقصر می دانیم.

هانا آرنت معتقد است در تاریک ترین روزها هم می توان به یافتن بارقه ای از نور امیدوار بود . نوری که نه از نظریه ها و مفاهیم، بلکه از حیات و اعمال افراد سرچشمه می گیرد. آرنت هشدار می دهد نباید به وسوسه ی پوچ گرایی، بدبینی یا بی تفاوتی تن داد. او در مقابل امید بی جا و یاس بیجا مقاومت می کرد و در توصیف ظلمات زمانه ی ما، در توصیف دروغ، نیرنگ، خودفریبی و تلاش برای نابود کردن تمایز میان حقیقت و دروغ، صریح و بی پروا بود. و به این خاطر است که امروز، آرنت را باید خواند و دوباره خواند. 

ریچارد برنستین

«آرنت، عدالت واقعی را مستلزم افشاگری کامل می داند، از جمله افشای خود؛ عدالت از دیدگاه او تنها تعیین کیفر نیست، بلکه تلاشی است برای درک اینکه نظام های سیاسی چگونه مرتکبین، نظاره گران و حتی قربانیان را تبدیل به همدست خود می کنند. آرنت معتقد است مظلوم واقع شدن یک قوم، به این معنا نیست که آنها مسئولیتی در قبال بررسی نقش خود در فاجعه ندارند یا لازم نیست نگران آن باشند که مبادا خود مشغول ظلم به دیگران شوند. همین نظریه ی جنجالی باعث شده است که پس از گذشت نیم قرن، آیشمن در اورشلیم کماکان کتابی باشد که صهیونیست های جنگ طلب خوش ندارند مردم بخوانند.»

دانیل مایرکاتکین

فروشگاه لیبرو خرید کتاب آیشمن در اورشلیم اثر هانا آرنت را به همه علاقه مندان به تاریخ فلسفه و علوم اجتماعی سیاسی پیشنهاد میکند

مشخصات کالا
وزن 380 گرم
محدودیت سنی

قطع / نوع جلد

,

مناسب برای

تعداد صفحات کتاب

376

شابک

9786229647738

مترجم

نویسنده

حسین در گفته:

این کتاب داستان دادگاه آیشمن هست که توی اعترافاتش نکات خیلی جالبی میگه یه کتاب فلسفی تاریخی هست ، من که خیلی لذت بردم از خوندنش

ریحانه در گفته:

کتاب خوبیه اما یکم ترجمه اش بنظرم ضعیف بود ، البته شایدم ایراد از منه که با ادبیات فیلسوفانی مثل هانا آرنت آشنا نبودم .
اما یه سختی کتابو خوندم ولی لذت بخش بود برام

سهراب در گفته:

من این کتاب رو خوندم
میتونم بگم جزو بهترین کتاب هاییه که تو عمرم تاحالا مطالعه کردم ، هانا آرنت خیلی خوب به بحث یهود وارد میشه و همون طوری هم که از جلدش معلومه به بررسی شر می پردازه.
حتمااا بخونید این کتابو

    سیدمحمدجواد تقوی در گفته:

    متشکریم از نظری که دادید
    بله همینطوره این کتاب حقیقتا ارزش خوندن رو داره

دیدگاه خود را بنویسید

کالاهای مرتبط

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ