محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه خرید کتاب لیبرو| وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)

یوز پلنگانی که بامن دویده اثر بیژن نجدی

موجود
  • قطع : رقعی
  • تعداد صفحات : 88
  • نوع جلد :شومیز
  • نویسنده : بيژن نجدي
  • شابک : 9789643050108
  • مناسب برای : تمامی سنین
تعداد
%3
قیمت:
65000 تومان
تخفیف:
%3
قیمت:
63050 تومان
  • ارسال سریع کالا
  • پشتیبانی کامل
  • پرداخت اینترنتی

نویسنده خود یک بار در تنها گفت‌و‌گویش با ” فرنگیس حبیبی ” از بخش فارسی رادیو فرانسه ” یوزپلنگ ” را استعاره‌ای از نسل ، نهاد ، آرمان و کسانی می‌داند که همانند ” نوع ” یوزپلنگ ، در آستانه‌‌ی انقراض و ” مورد هجوم ” هستند ؛ باورها ، هستی‌ها و کسانی که به گذشته‌های نزدیک یا دورتر ما تعلق دارند و شاید دیگربار در تاریخ تکرار نشوند. بیژن نجدی نویسنده‌ای با ذوق ادبی است که داستان‌هایش در سبک‌های واقع‌گرایی و فراواقع‌گرایی است. وی از پیشگامان داستان نویسی پست مدرن در ایران به شمار می آید. نشانه‌های سبک واقع گرایی از زندگی ملموس شخصیت‌ها در بخش‌های مختلف برخی از این داستان‌ها و نشانه‌های سبک فراواقعیت گرایی از هم ذات پنداری با اشیای بیجان در تعداد دیگری از داستان‌ها است که به طور بارز به ذهن خواننده کتاب منعکس می‌شود.

ابتدا کتاب با وصیت‌نامه زیبای نجدی روبه رو می‌شویم. و تمام داستان‌های مجموعه شاعرانه است و پر از تعابیرها و تشبیهات منحصر به فرد خود نجدی و همین است که او را صاحب سبک می‌کند.

اولین داستان سپرده به زمین است. زوجی که بدون فرزند مانده‌اند و سالهاست در مورد این مشاجره می‌کنند که اگر فرزند داشتند اسمش را چه می‌گذاشتند. و در آخر فرزند مرده‌ای پیدا می‌کنند و تصمیم به دفنش می‌گیرند تا شاید بتوانند دوستش داشته باشند. این داستان بیشتر نشان می‌دهد که روستایی همه بدبختی خود را از چشم شهری می‌بیند، آنجا که جسدی زیر پل افتاده بود و علت مرگ مشخص نیست. جایی که در داستان از علت مرگ او پرده برمی‌دارد ، گذشتن قطاری از روی پل دهکده است که صدایش «هفته ای دو بار از آن بالا می‌آمد ؛ از پنجره می‌گذشت و روی تکه‌ی شکسته‌ای از گچبری های سقف ، تمام می‌شد‌.‌» عبور قطارکه مظهر تمدن شهری است به هر دلیل باعث مرگ روستایی زاده‌ای می‌شود که کسی را هم ندارد و هیچ کس برای گرفتن جسدش به  درمانگاه روستا رجوع نمی‌کند. من این داستان را بسیار دوست داشتم.

مشخصات کالا
وزن 100 گرم
انتشارات

شابک

9789643050108

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “یوز پلنگانی که بامن دویده اثر بیژن نجدی”

کالاهای مرتبط

رفتن به بالای صفحه

خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه کتاب لیبرو می تواند یک تجربه خوب و لذت بخش باشد . جهـت خرید اینترنتی کتاب رمان ، تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی و ... می توانید همین حالا اقدام نمایید.ما معتقدیم تنها کتاب نمی فروشیم بلکه انگیزه و امید را هم به شما می فروشیم.

لینک های مهم : کتاب تکه هایی ازیک کل منسجم pdf

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم لیبرو می باشد Copyright © 2021 librooo.com طراحی شده توسط تیم سرچیتو و سئو و طراحی سایت در شیراز

فروشگاه لیبرو یکی کتابفروشی آنلاین شیراز است که برای ساکنین شهر شیراز خدمات سریع تری ارائه میدهد.

لینک های مفید : شعر حافظ